Tips en praktische informatie
Handige en praktische informatie over het dragen van een beugel en patiënt zijn bij Orthodontiepraktijk Meppelweg.
- Voordat je bij ons aan een behandeling begint, is het raadzaam om bij je ziektekostenverzekeraar navraag te doen of er voor orthodontie een vergoeding wordt gegeven.
- Kom altijd met een schoon gepoetst gebit naar de afspraak. In de praktijk is ook gelegenheid om de tanden te poetsen vóór de afspraak.
- Neem altijd het afsprakenkaartje mee.
- Bel bij verhindering altijd de afspraak minimaal 24 uur van te voren af. Niet afgezegde afspraken worden in rekening gebracht.
- Omdat het grootste deel van de patiënten bestaat uit schoolgaande kinderen, zult u begrijpen dat het niet altijd mogelijk is de patiënten een afspraak buiten schooltijd te geven. Om ergernis te voorkomen, is het goed hiermee reeds vóór het starten van de behandeling rekening te houden.
- Als de activator stuk is, neem dan altijd het gipsgebitje mee.
- Bij een koortslip kunnen we je helaas niet behandelen in verband met besmettingsgevaar. Bel dan tijdig je afspraak af.
- Laat je emailadres bij ons registreren, zodat we je 2 dagen voor je afspraak een herinneringsemail kunnen sturen.
- Een adreswijziging dien je aan ons door te geven.
Vergoeding van jouw zorgverzekeraar
Een orthodontische behandeling kost geld, maar vaak krijg je een (groot) deel vergoed vanuit jouw zorgverzekering. Hoeveel vergoeding je krijgt kun je eenvoudig via de onderstaande knoppen inzien.
Tarieven 2024
Benieuwd naar de huidige tarieven voor orthodontie? Middels de onderstaande knop kun je een volledig overzicht inzien. Deze tarieven worden landelijk bepaald.
Facturen
Betrouwbare zorg, heldere facturen
Wij vinden persoonlijk contact met onze patiënten erg belangrijk. Daarom versturen we onze rekeningen rechtstreeks vanuit de praktijk. We gebruiken hiervoor de software van Payt, die u een aantal voordelen biedt:
- Eenvoudig online betalen: Uw facturen kunt u eenvoudig en veilig online betalen met iDEAL.
- Overzichtelijke online omgeving: U kunt al uw facturen terugvinden in een persoonlijke online omgeving. U heeft hiervoor geen account nodig.
- Communicatie met de praktijk: Heeft u vragen over uw rekening of wilt u een betalingsregeling treffen? U kunt direct contact opnemen met de praktijk via Payt.
Vergoeding door uw zorgverzekeraar
Op uw factuur staat vermeld welk bedrag uw zorgverzekeraar vergoedt. Dit hangt o.a. af van uw leeftijd, het type behandeling en de voorwaarden van uw polis. Neem bij vragen over de vergoeding contact op met uw zorgverzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
Wij dienen uw behandeling eerst in bij uw zorgverzekeraar. Het resterende bedrag, dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed, brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft 14 dagen de tijd om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL.
Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Veilig digitaal
Uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), wat garandeert dat Payt adequaat en veilig met uw gegevens omgaat.
Meer informatie
Wilt u meer weten over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
Medische gegevens
Voor de behandeling gestart wordt, vragen we je een anamneseformulier in te vullen. Dit is een vragenlijst omtrent je gezondheid.
Voor ieders veiligheid verzoeken wij je om ons steeds te informeren bij wijzigingen in de medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen, etc.
Klaar voor een mooie lach?
Gun jezelf een prachtig en gezond gebit. Laat jezelf adviseren door onze orthodontist. Een verwijzing van de tandarts is niet nodig.
